خبر فوری
کوروش نیکنام نماینده زرتشتیان مجلس با استناد به بند 1 ماده 28 که براساس آن انتخابشوندگان هنگام ثبتنام باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند باشند توسط هیات نظارت ردصلاحیت شده است
لازم به ذکر است که برخی از اطلاعات مندرج در این مطلب از وبلاگ هفته نامه امرداد برداشت گردیده است:
۱- کورش نیکنام:
نیکنام، زاده تیرماه 1333 درخرمشاه یزد است. وی مدرک آموزش ابتدایی را از دبستان دینیاری و متوسطه را از دبیرستان مارکار و دیپلم طبیعی را در سال ١٣٥١ از دبیرستان ایرانشهر یزد گرفته است.
نیکنام در سال ١٣٥٤ از دانشسرای راهنمایی یزد کاردانی خود را در رشته علوم تجربی دریافت کرده است. وی در سال ١٣٥٧ به استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش درآمده است و در آموزشگاههای شهرستانهای گوناگون تفت، یزد، اصفهان و دبیرستان فیروزبهرام تهران به تدریس پرداخته است. وی همزمان با دانشاندوزی در رشته علوم پایه در دانشگاه آزاد تهران شمال، در رشته فلسفه دانشگاه زرتشتیان هندوستان مشغول به تحصیل شد تا آنجا که در سال 1380 توانست در رشته فلسفه دکترای خود را بگیرد.
از سوابق اجتماعی کوروش نیکنام نیز میتوان به برنامهریزی نخستین دوره جشن سده اهواز در سال 1352، برگزاری نخستین دوره اردوی دانشآموزان ممتاز زرتشتی در سال 1364،هموندی در سازمان جوانان زرتشتی یزد، پایهگذاری سازمان جوانان زرتشتی اصفهان، هموندی هیات مدیره انجمن موبدان ایران، سرپرستی نخستین دوره کلاسهای هیربدی در تهران و عضویت در هیات علمی سازمان ادیان و مذاهب اشاره کرد.نیکنام تاکنون چندین کتاب در خصوص دین و فرهنگ زرتشتی بهچاپ رسانده است.
۲- اسفندیار اختیاری:
اختیاری، زاده سال 1345 در یزد است. وی دوره دبستان خود را در دبستانهای تهران از جمله جمشیدجم گذراند و پس از آن راهی یزد شد و دوره راهنمایی و دبیرستان خود را در مدارس آن شهر سپری کرد. وی در رشته ریاضی -فیزیک فارغالتحصیل شده است.
اختیاری تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه امیرکبیر و در رشته تکنولوژی نساجی تا مقطع دکترا دنبال کرد و دوره فوق دکترای خود را نیز از در رشته مدیریت فناوری اطلاعات از طرف بانک جهانی گرفته است.
از کارکردهای اجتماعی اسفندیار اختیاری نیز میتوان به سه دوره ریاست (دبیر) هیاتمدیره کانون دانشجویان زرتشتی، هموندی در سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد، مدیر کل پژوهشی دانشگاه یزد، رابط دانشگاه یزد در اتحادیه دانشگاههای جنوب کشور، سرپرست مرکز فناوری اقبال، هموند شورای اجرائی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) استان یزد، هموند انجمن نانو فناوری ایران و هموندی در هیات امنای جامعة فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد.وی همچنین هشت پژوهش در خصوص مسائل و مشکلات علمی و اجرائی انجام داده است.اختیاری هماکنون هموند هیاتعلمی دانشگاه سراسری یزد است.
۳- افلاطون ضیافت:
ضیافت، زاده 1326 در شریفآباد یزد است. دوران ابتدایی خود را در دبستان جمشیدی شریفآباد گذراند و دبیرستان خود را نیز به مدرسه ایرانشهر در یزد رفت.ضیافت لیسانس خود را در رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی از دانشگاه کرج و فوق آن را در رشته مدیریت دولتی دریافت کرده است. وی که بیش از 30 سال سابقه کار اجتماعی دارد در کارنامه کاری خود جانشینی سرنشینی انجمن زرتشتیان کرمان، سرنشینی انجمن زرتشتیان تهران، هموندی در بزرگکنکاش یگانگی را نیز دارد.افلاطون ضیافت نماینده زرتشتیان در دوره سوم مجلس شواری اسلامی نیز بود.ضیافت ازخبرگان کارهای سیاسی و اجتماعی جامعه زرتشتی است. وی در اسفند 1380 از وزارت کشور بازنشسته شد.
۴- رستم خسرویانی:
خسرویانی، زاده سال 1337در تهران است. دوران دبستان و دبیرستان خود را در مدارس زرتشتی جمشیدجم و فیروزبهرام گذراند. پس از کسب دیپلم طبیعی(تجربی) راهی دانشگاه تهران شد تا در دوره پزشکی به ادامه تحصیل بپردازد. وی علاوه بر گرفتن تخصص با گرایش داخلی، دوره تخصصی گوارش را نیز گذراند. خسرویانی سالها به عنوان پزشک هوایی به جامعه ایران خدمت کرد تا جایی که به عنوان رییس شورای پزشکی هوایی منصوب شد.رستم خسرویانی در کارنامه فعالیتهای اجتماعی خود علاوه بر ریاست بخش داخلی،دیابت،آندوسکوپی بیمارستان بعثت به عنوان پزشک نمونه سال 1382 در سطح نیروهای هوایی کل کشور انتخاب شده است.وی شهریورماه امسال پس از 30 سال فعالیت اجتماعی در نیروی هوایی بازنشسته شد.
تمامی این عزیزان دارای تحصیلات و جایگاه اجتماعی هستند و هریک به نوعی تجربه کاراهای اجتماعی،فرهنگی و سیاسی را در جامعه زرتشتی و ایرانی کشورمان داشته اند.
جدا از قصد و غرض هریک و مرادی که از بابت ثبت نام داشته اند این سوال را از تک تک این عزیزان دارم که: سربلندی و سرافرازی زرتشتیان تا چه اندازه برای ایشان مهم میباشد؟
تا چه اندازه به این امر معتقد هستند که هرچه قدر تعداد آرای نماینده راه یافته به مجلس بیشتر و بالاتر باشد، نماینده زرتشتیان در مجلس دارای قدرت و توانائی و مقبولیت بالاتری میباشد؟
اگر به این دو مطلب معتقد هستند پس به این سوال هم پاسخ یدهند که: آیا شکستن آرا و تقسیم آرا را در جامعه اندک زرتشتیان می پسندند؟
آیا ایشان نفع ( که حتما از احراز پست نمایندگی مجلس نفع فراوانی میبرند ) شخصی خود را به نفع جمعی ترجیح میدهند؟
اگر چنین است پیشنهاد میدهم تا در یک اقدام جدید و پرفایده توسط یکی از تریبون های مطرح جامعه زرتشتیان همانند انجمن زرتشتیان،کانون دانشجویان، و یا سایت هفته نامه امرداد، یک انتخاب سوری از طریق اینترنت و یا همه پرسی از طریق همفته نامه امرداد برگزار گردد و هرکس که رای بیشتری آورد دیگران به نفع وی کنار بروند تا شخص برتر در روز انتخابات با رای قاطع و بسیار به مجلس راه پیدا نماید.
ولی همه در این بین این است که : آیا این جمع خواهی به جای خودخواهی در ما وجود دارم که چنین کاری را انجام بدهیم؟
کاری را که دیگران کرده اند و پر فایده نیز برداشت نمودند.