نوشته ها و نظرات شخصی من درباره سایت یتااهو

قرار بود: هدف «یتااهو» معرفی و شناساندن دین زرتشتی با نگاهی متفاوت از گذشته باشد

نوشته ها و نظرات شخصی من درباره سایت یتااهو

قرار بود: هدف «یتااهو» معرفی و شناساندن دین زرتشتی با نگاهی متفاوت از گذشته باشد

یاد باد آن روزگاران یاد باد

توی وب گردی های روزانه ام به یه سایت جالب برخوردم که در مورد نوع طرحی html توضیحاتی داده بود.توی یکی از قسمتهاش راجع به انتخاب بهترین رنگ برای طراحی وب سایت توضیحاتی داده بودو من ناخوداگاه به یاد اون روهائی افتادم که با بچه های دیگه در مورد رنگی که باید برای زمینه سایت یتااهو به کار میبردیم بحث و جدل میکردیم.

شما هم این مطلب رو بخونین.شاید این نکته مشخص بشه که با توجه به تنوع روانشناسی رنگها خیلی هم توی انتخاب رنگ اشتباه نکرده بودیم البته اینجا نقل قول کرده از فرهنگ آمریکای شمالی ولی به نظر من میتونه به نوعی جهان شمولتر باشه.در ضمن این مطالب رو از روی سایت www.20metri.150m.com برداشتم.یه سایت که عنوان سایت تخصصی آموزش طراحی صفحات وب رو برروی خوش گذاشته.امیدوارم اساتید گرامی در یتااهو گاهی به این سایتها توجهی بکنن تا ضریب اشتباهاتشون کمتر بشه و مثلاً عکسهای آتشکده آذرگشنسب ( که به اشتباه آذرگشسب نوشته شده)رو لااقل edit کنن تا مخاطب فکر نکنه دوستان مبتدی و کارنابلد هستن !( منظورم در زمانی هست که برروی یکی از عکسها کلیلک میکنید و وارد صفحه ای میشوید که ۸ عکس در آن باید نمایش داده بشود که لینک آدرس عکس azagoshasb86-5.jpg درست نبوده و تصویر نمایش داده نمیشود و متاسفانه بدتر آنکه در زمان کلیک برروی یکی از تصاویر وارد صفحه ای میشویم که عکس به جای قرار گرفتن در یک قالب همرنگ تصویر زمینه در گوشه کادری با پس زمینه سفید قرار گرفته است.

به امید بهتر شدن روز به روزمان:

هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحی باید به نکات زیر توجه کنید :

1-      اثر روان شناسی رنگ

2-      قابلیت خواندن متون صفحات سایت

3-      رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون

 

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میکند:

 

1-      رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول دیدن میگذارند .

2-      اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.

3-      رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان میدهند .

4-      اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است !

5-      هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد .

 

در فرهنگ آمریکای شمالی رنگ های زیر به احساسات یا مشخصه های زیر مربوطند:

 

  • سفید : اشاره دارد به صداقت ، پاکیزگی ، صمیمیت ، ملایمت و معاصر بود ن چیزی . سفید بهترین رنگ برای بک گراند های وب است . در تجارت سفید  رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است .
  • سیاه : اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دلیری ، شهامت ، فریبندگی ، شیطان ، مهارت و باستان . مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته میکند .
  • قرمز : توانایی، هیجان ، احساسات شدید ، سرعت ، خطر و تهاجم . این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب میکند . در تجارت بمعنی وام و بدهی است . این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میکند .
  • آبی : امنیت ، اعتماد ، مسئولیت پذیری ، سرما ، ایمان ، وفاداری ، وابستگی وجاه و جلال . آبی دومین رنگ  عوام پسند است  . در تجارت بمعنای ضمانت مالی است .
  • سبز : تندرستی ، فراوانی ، حاصلخیزی ، آزادی ، شفا و بهبودی ، طبیعت ، پیشرفت ، حسادت و خونسردی . در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود .
  • قهوه ای : تاثیر گذاری ، متانت ، توانگری مالی و کمک کننده  بودن . قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است .
  • خاکستری : صمیمیت زیاد ، اعتبار و نفوذ و عملی بودن . در تجارت بمعنای سنت گرایی است .
  • صورتی : ملایمت ، شیرینی ، ظرافت و زنانگی ، خوب بودن ، بی گناهی و پرورش کودک .
  • بنفش : وقار ، معنویت ، شاهانه بودن ، عیش و نعمت ، دارایی ، اعتبار و نفوذ ، سوگواری و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است.
  • نارنجی : سرزندگی و شوخی ، لذت و خوشگذرانی ، تعادل گرمایی ، تشویق کردن ، چالاکی و نیرو ، تحمل و بلند همتی .
  • زرد : نور خورشید ، گرمی ، خوشی ، نامردی ، ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است . زرد باعث افزایش تمرکز شده ، سوخت و ساز را زیاد میکند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست .
  • طلایی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است .
  • نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است .

پس وقتی میخواهید رنگی انتخاب کنید باید درباره بازار نهایی کار خود باندیشید  . چه احساساتی را میخواهید برانگیخته کنید ؟ اول کمی درباره چشم انداز احساسی هدفتان فکر کنید و نیز پیامی که از راه دید میخواهید منتقل کنید . بعد رنگ خود را انتخاب کنید !

نظرات 2 + ارسال نظر
بی خیال نام یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:36 ب.ظ

مهندس جان . خوب چرا این رو می‌گی ؟ خودت بیا نگاه کن نظر بده . اینم ادرس جدید . www.yataahoo.org

گودرز ماوندی چهارشنبه 7 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:43 ب.ظ

دوست بسیارگرامی ام مهندس جان : با درود فراوان امید که تندرست و پیروز باشی. اگر رنگ نوشته هایت را عوض کنی فکر کنم بهتر خوانده بشه .با سپاس فراوان. خدا نگهدار.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد